Back in Lima.. - Reisverslag uit Lima, Peru van Wendy Verheijen - WaarBenJij.nu Back in Lima.. - Reisverslag uit Lima, Peru van Wendy Verheijen - WaarBenJij.nu

Back in Lima..

Door: Wendy

Blijf op de hoogte en volg Wendy

04 April 2010 | Peru, Lima

Hola.. yes, ik ben weer terug in Lima! Althans.. voor een paar (zeer saaie) uurtjes... Ik ben vanochtend van Cuzco naar Lima gevlogen, en vlieg straks vanuit hier naar Madrid-A´dam. En dan zit het erop...*snik-zucht-snik* (;)) Djezus time flies echt when you´re having fun!!

Maargoed, zoals jullie lezen ben ik veilig uit mn Indiana Jones avontuur gekomen, en weer helemaal back on track! De trein vanuit de Machu Picchu naar Cuzco was echt LUXE!! super relaxte stoelen, kregen allemaal een flesje water en cookies, en super service! Althans.. dat is wat ik uiteindelijk heb meegekregen van de mede-passagiers. Ikzelf ging bijna dood van de tandpijn (wat later een heerlijke ontsteking\abces werd, maar die details zal ik jullie besparen;)) en 600 tot 800mg Ibuprofen elke 4 uur werkte niet meer, dus kreeg ik van een italiaans gezin naast me in de trein een of andere super zware horse tranquilizer genaamd Aulin.. (dat achteraf verboden schijnt te zijn in NL las ik later op internet..) MIJN GOD!! Die hielp wel ja;) Hij deed alleen meer dan alleen de pijn weghalen..nadat ik m had ingenomen was ik er ineens HEILIG van overtuigd dat ik in de trein naar Ehv zat (op weg naar school?!? Das toch alweer enkele jaren geleden..) en was ik naar aan het wachten tot ze ¨Eindhoven¨ omriepen.. toen ze dat niet deden ben ik (met tegenzin, want ik had nog niemand ¨Eindhoven¨ horen omroepen..) toch maar uitgestapt, omdat het laatste stuk met de bus was (dat was ook echt zo hoor;)) en toen ik in de bus zat was ik weer relaxed, want ik herkende ineens de hele weg van Eindhoven naar Nederweert in het uitzicht.. dus ik zou uiteindelijk toch wel thuis komen;) haha, en zo heb ik nog enkele uurtjes door ge-hallucineerd.. maaaaaar ik had iig minder pijn! En ik heb verder geen rare dingen gedaan, ben goed in Cuzco aangekomen, ik heb uiteindelijk gewoon het goede hostel gevonden, braaf in het spaans een kamer geregeld, en in het goede bed in slaap gevallen;))

Zoals ik al eerder heb gezegd is Cusco echt een ´party-city´. Overal cafe´s, pubs, disco´s, bars, cheap eten, na 22.00 OVERAL ´proppers´ die je overladen met ´free drinks´ tickets en hun disco induwen.. jups.. als je gewoon je ´free drinks´ kaartjes opmaakt kun je vrijwel gratis op stap en ben je echt ladddddddderzat aan het eind.. (aangezien hier alles met cocktails gaat en ze erg gul zijn met de rum, vodka en pisco;)) Backpackers die hier komen blijven uiteindelijk dan ook allemaal veel te lang hangen;) (ik ben er uiteindelijk ook een dikke week geweest, met een kort Machu Picchu uitje tussendoor..)
Maar toen ik gister (of eergister, of iig ergens deze week?!? ben de dagen kwijt..) terugkwam in Cusco was er echt ´de pleuris´ uitgebroken.. Wannnnnttt.... *tromgerofffffelllll* het is Pasen!! Jeuujj en dat is een van de grootste christelijke feesten hier, iedereen reist heel het land door om naar familie te gaan, bussen overvol en binnenlandse vluchten zijn niet aan te slepen. En de hele week zijn er overal processies op straat..en dan ook echt mensen die in hun Jezus-carnavalspakje daadwerkelijk een 10 mtr lang hard-houten kruis meeslepen naar de kerk..inclusief doorntak op hun hoofd ;) En daar omheen lopen dan 100den mensen met kaarsen, grote kruizen, muziek en priesters die aan een stuk door hun gebed prevelen.. Op zich zeker indrukwekkend om te zien, vooral hoe ze het hele paas-jezus-verhaal naspelen, maar na een week wil je ECHT wel weer eens een keer DOOORlopen op straat, en niet op elke hoek in een processie belanden haha;) Nee hoor, ik vind het mooi zo´n stukje cultuur! Ik heb alleen nergens een palm-paas-tak gevonden, en paaseieren, paashazen en een mooi paaskuiken met-een-rozijn-als-oog ook al niet...:S Ik hoop stiekem dat ik in het vliegtuig straks wat paaseieren vind;)

Mijn olijke Canadeese, Australische (en sinds een paar dagen aangevuld met 2 Engelse) vrienden zijn gister allemaal doorgegaan naar Bolivia.. en zelfs het omaatje die het hostel runde vond me zielig toen er 6 man de deur uitliepen en ik in mijn eentje achterbleef.. ik weet niet wat ze zieliger vond.. het feit dat ik alleen achterbleef of dat ik alleen achterbleef in de GROOOOTSTE t*ringbende die je ooit hebt gezien.. Ze had de kamers niet gepoetst ¨omdat we toch terug kwamen over 3 dagen¨ dus na een week begaaien hier was de enige aanduiding voor een bed een verhoging in de stapel zooi;) Echt erg.. toen ik vannacht/vanochtend uitcheckte had ik toch wel ff medelijden met diegene die alles op mocht ruimen;)

Maargoed, om een lang verhaal vooral niet nog langer te maken; ik pak straks het vliegtuig (waar ik de komende 24 uur in mag zitten...gaaap) en hoop jullie allemaal snel weer te zien in NL! (Parijs mag ook Ien;))

- 1 keer bestolen
- 2 landen (stiekem 3..)
- 3 keer ons zo misdragen dat het beter was de dag erna de bus naar de volgende stad te pakken..:S
- 4 vluchten
- 5 keer voor mn leven gevreesd toen er om me heen dikke rotsblokken omlaag kwamen
- 6 weken lang amusatie
- 7 keer een berg af gesandboard
- 8 verschillende 1 of meer daagse trails in/over/op een berg, vulkaan of meer gelopen
- 9 keer gedacht dat het niet ruiger kon dan dit, en dan daags erop TOCH iets ruigers mee maken
- 10 keer naar de WC moeten rennen omdat het eten hier toch niet zo hygienisch klaargemaakt wordt;)

Om maar eens een random 1-tot-10 greep te doen uit de avonturen;) Pin me btw niet vast op de precieze getallen..haha

En hierbij komen ook nog;
- ontelbaar veel dorpjes, steden bezocht
- bijbehorend in ontelbaar veel hostels geslapen
- ongeveer 193 nieuwe mensen ontmoet ;)
en heel, heel veel van de zuid-amerkaanse cultuur mogen genieten;)

Goed.. mooie sentimentele afsluiter dacht ik zo haha;)
Ik zie jullie in NL!

Adios! Wendy



  • 04 April 2010 - 20:08

    Robert:

    Hola Wendy!

    Wat een afsluiter, "El misterioso viaje de Wendy" ;). Veel succes op je 24-urige vlucht straks en tot werens get is :-P.

    R.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Lima

Wendy

Actief sinds 30 Jan. 2010
Verslag gelezen: 502
Totaal aantal bezoekers 15230

Voorgaande reizen:

26 September 2014 - 25 Oktober 2014

Oh oh Colombia..

07 September 2013 - 28 September 2013

Thailand

25 Augustus 2012 - 15 September 2012

Indonesie

02 September 2011 - 23 September 2011

Guatemala & Belize

20 Februari 2010 - 05 April 2010

Le Sud d'America: Beware!! haha

03 September 2006 - 04 Maart 2007

Nepal & India, omdat het kan..!

Landen bezocht: