In de categorie; ¨Nu we dr toch zijn..¨:) - Reisverslag uit Copacabana, Bolivia van Wendy Verheijen - WaarBenJij.nu In de categorie; ¨Nu we dr toch zijn..¨:) - Reisverslag uit Copacabana, Bolivia van Wendy Verheijen - WaarBenJij.nu

In de categorie; ¨Nu we dr toch zijn..¨:)

Door: Wendy

Blijf op de hoogte en volg Wendy

27 Maart 2010 | Bolivia, Copacabana

Jep, en daar zit je dan.. in een dodgy, maar super leuk vissersdorpje in Bolivia;) Het is niet het beroemde Copacabana strand waar dat liedje over gaat (dat is Buenos Aires volgens mij..) maar het was zeker leuk. Copacabana ligt aan de boliviaanse kant van het Titicaca meer, waar ze nog wel eilanden van rotsen hebben en ze nog niet zelf hoeven te bouwen. De twee belangrijkste eilanden zijn Isla del Sol en Isla del Luna, oftewel zon en maan, waar het hier allemaal om draait. Isla del Sol is redelijk groot (zoiets als terschelling denk ik) en is bezaaid met nog super goed intacte Inca-ruines en de grote ¨Holy stone of the Sun¨ vanwaaruit de zon en de sterren ooit zijn ontstaan volgens oude Inca gezegdes.

Uiteindelijk ben ik alleen met Billy de Australier naar Copa gegaan, de anderen bleven liever in hun bed liggen hun kater uitslapen (goed..je moet prioriteiten stellen op zo´n reis he;)) (Maar we zien hun vanavond allemaal weer in Cuzco..)
In Copacabana hebben we de (super langzame) boot naar het noorden van Isla del Sol gepakt, en daar eerst de ruines en een mege groot Inca-labyrinth bekeken. en vervolgens zijn we te voet (ach ja.. het werkt verslavend om op grote hoogte (4000mtr) te hiken ;)) naar het zuiden gelopen. Dit moest wel nogal snel want we moesten binnen 3 uur bij de boot zijn... maar we hebben uiteraard weer een record van 2,5 uur neergezet en konden dus nog op ons gemak eten voordat de boot ging :) T grappige was dat ik ooit ergens gehoord DACHT te hebben dat het gewoon vlak wandelpad was, en het enige ´moeilijke´ de hoogte en gebrek aan zuurstof was... En het was gisterochtend al dik 25 graden, dus dat beloofde nogal wat, dus jeh, wij daar op onze slippers heen.. Bleek het eenzelfde pad te zijn als de vorige Canyon...BEZAAAID met droge, spitse kiezelstenen en rotsblokken en moesten we maarliefst 3 bergen\heuvels beklimmen... hihi.. OEPS;) maargoed.. behalve wat schaafwonden en spierpijn in mn tenen ging het best vloeiend haha!!

Verder is Bolivia GOEDKOOP!! DAMN!! We hebben in een typisch op-toeristen-gericht restaurant gegeten, dus dat is nog niet eens het goedkoopste en we betaalden voor 2 5 gangen diners (brood, salade, soep, rijst, dessert) en een FLES wijn 10 euro.. daar krijg je de halve fles wijn nog niet eens voor in nederland. Het ontbijt vanochtend; 2 sandwiches kaas, fruit, espresso en flesje 650ml water = 65ct!! Nu jullie weer...;)

Nu weer ff terug in Puno, daluk nog naar de welbekende en toeristische Uros eilanden, de bekendste ´drijvende eilanden´ en vannacht door naar Cuzco.. daar is de rest van de canadezen en aussie´s weer (je raakt aan ze gewend ;) en we vervelen elkaar nog steeds niet omdat iedereen toch zijn eigen gang gaat) en daar zal ik mijn laatse daagjes doorbrengen... ieekkss wat gaat dat snel!!

tot over een dikke week!

Wendy

• 28 Maart 2010 - 13:10

Lieselotte:

mooi verhaal weer! geniet nog van de laatste tijd xxxx lieselotte

• 28 Maart 2010 - 18:51

Elke:

Ha Wendy,
    Klinkt weer allemaal even ruig, gaaf zeg! Zo afentoe lees ik een bekende plaatsnaam enzo, dus ben erg benieuwd naar je foto's: eens kijken of ik nog wat herken van toen en benieuwd hoe het er nu uitziet.

Heej, geniet nog!

groeten
    Elke

• 31 Maart 2010 - 19:47

Rosalie:

Dag Wendy
    Wat toch weer een mooi verhaal. En prachtige foto's, wat dragen die mensen toch mooie fel gekleurde kleding. Ik ben heel benieuwd naar de andere foto's.
    Wendy geniet van je laatste vakantiedagen.
    En een goede reis terug.

Hartelijke Groetjes, en tot volgende week de Buren.

Dag Rosalie

• 02 April 2010 - 13:11

Ton En Tiny:

En nu wij weer dus......
    nou hier kun je lekker dikke stukken vlaai eten!!
    Maar dan ben jij er weer niet!
    Moet je zonodig naar de andere kant van de wereld. haha

Goede reis terug naar ons kneuterige Nederlandje, maar geniet eerst nog een paar dagjes!
    Groetjes