Up Next; Peru - Reisverslag uit Lima, Peru van Wendy Verheijen - WaarBenJij.nu Up Next; Peru - Reisverslag uit Lima, Peru van Wendy Verheijen - WaarBenJij.nu

Up Next; Peru

Door: Wendy

Blijf op de hoogte en volg Wendy

15 Maart 2010 | Peru, Lima

AAAAAAAaaahhhhh ik had vanmiddag een mega lang verhaal getypd, wat ik ALTIJD tussendoor opsla in Word... maar het is nog nooit misgegaan. Deze pc heeft geen Word dus ik riskeerde het voor 1 keer; WEG VERHAAL!!! (of het komt er morgenmiddag op te staan aangezien deze pc een dag achterloopt..het is hier nu pas 15 maart;)) Maargoed, de frustratie is inmiddels gezakt, dus daar komtie..

Sinds zondagavond laat ben ik in Lima, Peru. Nadat ik in Quito braaf de overgebleven 2 nederlanders had uitgezwaaid begon (eindelijk?) mijn remi-deel van de reis...dju das weer ff wennen!! Maargoed ik hobbel alweer 2 dagen door Lima en de nieuwe mensen die ik heb leren kennen zijn al niet meer op 1 hand te tellen dus dat zit wel goed ;) (helaas gaan ze echt allemaal naar het noorden en ik naar t zuiden, dus zie ik ze ook nooit meer..maar het was gezellig voor die ene dag;))

En ja..Lima..sjah..grote stad, luidruchtig, druk, smog, 8 miljoen mensen, afgezet worden waar je bij staat en als je goed zoekt IETS van cultuur, maar dan moet je goed zoeken.. Iedere reiziger en elke reisgids zegt dat je dr zo snel mogelijk weg moet, en daar ben ik het wel mee eens ;) Oke, ik heb gister een dagje cultuur gedaan en het oude centrum (Plaza del Armas) bezocht.. nog redelijk actief dagje aangzien ik dacht; goh ik heb de tijd, laat ik er eens heen LOPEN...pffff had ik me daar ff zwaar verkeken op de schaal van de kaart.. ruim 8 km ENKELE rit op mn slippertjes in 30 graden verder was ik eindelijk in t oude centrum!! haha en eigenwijs als ik ben loop ik dan ook door, ik weiger dan ook een bus te pakken! Maargoed, terug heb ik wel de bus gepakt.. er zitten toch nog grenzen aan mn principes ;)
En vandaag heb ik de kust hier ns bekeken.. super cool met overal surfers.. maar damn.. ze zien er zeker leuk uit, maar dr zitten me n stel hillbilly hippies bij.."De zee is mijn leven, zonder zee zal ik sterven..vind je t erg om verder te praten in de branding, want ik heb zee om mn voeten nodig om te kunnen leven!!" uuhh... of je hebt wat te hard gesurfd, of je was een plant in je vorige leven?

Goed, speaking of strange people.. voor alle mensen die "how I met your mother" kennen> Ik heb vanochtend ontbeten met Barney Stinson!! De backpackers versie dan wel (denk barney in een linnen broek op teenslippers) maar hij had ECHT precies t zelfde gezicht! Suit him up en niemand die t verschil ziet;) haha oke, hij heette Erik en kwam uit zweden, maargoed dat was vast maar een undercover naam:)

Ook weet ik nu weer hoe het ook alweer was om als blond, blank meiske (of vast gewoon als blank meiske alleen..weet niet of blond de doorslag geeft..) in je uppie door een stad te banjeren waar iedereen bruin en donker is... het is echt de GODGANSE tijd; Ola chica, ¿como estas? Whea aai joe fwom? en dat met de nodige ranzige smak, fluit en andere onderbuikse geluiden... Maargoed, aangezien mijn gezicht op die momenten continu een ¨kerel.. t heeft toch geen zin en f·ck off¨- sein uitstraald, heb ik er weinig last van..tis alleen zo vermoeiend...;) Ze zijn verder niet vervelend hoor (voor alle mensen die zich nu ineens zorgen gaan maken..haha..NIET DOEN!!)

Verder is t voor 2 dagen wel ok hier.. ik zit in de typische backpackers-wijk waar overal bars en restaurants zijn en 7 dagen per week feest dus ik ben de afgelopen dagen wel doorgekomen (al ben ik stiekem om 23.00 echt doodmoe en haak ik al af.. aangezien ik elke ochtend om 6.30 ofzo wakker ben vanwege de herrie..) Het is ook wel weer meteen een van de gevaarlijkste wijken van Lima (als je over 'gevaarlijkst' kunt spreken, want het is nergens echt koosjer hier..) Je hebt hier zelfs aan elke terrasstoel een riempje met clip om je tas aan vast te klikken zodat ze m niet jatten TERWIJL JE ERBIJ ZIT!!?!?
Het hostel is ook typisch backpacker; 10 persoons dorms met doodgezakte stapelbedjes, het ruikt hier full-time naar schimmel en spot, en je wil hier de vloer van de douche (die je deelt met half Lima..) eigenlijk niet aanraken.. maar das nog allemaal te handlen (al klinkt het best ranzig nu ik het zo typ..maar t valt mee hoor;)) Maar toen er ineens een meisje in mijn dorm kwam slapen omdat haar vorige bed in de kamer hieronder bed bugs had..toen kreeg ik toch de zenuwen..!! Flashbacks...Nepal...6 weken bed bugs...overal bulten... medicijnen tegen de jeuk.. NEEE NIET WEER!!:S Maar no worries.. ik heb nog nix gevoeld ;)

Maar conclusie van dit verhaal; Ik heb t hier wel weer gezien. Tijd voor weer wat adventure!! (en een ander hostel;)) Morgenvroeg ga ik in alle vroegte door naar Ica / Huacachina. Huacachina is een klein plaatsje met 200 inwoners, maar echt da place to be voor backpackers aangezien het echt een oase schijnt te zijn.. je waant je daar in de midden van de woestijn (alleen dan met een ECHTE lagune in de midden..geen fata morgana) en het is de vetste plek om te sandboarden en met een buggy door de duinen te racen.. Dussss dat is dan ook wat ik ga doen;) actie-taxi!!! Ik ben benieuwd.. sandboarden schijnt toch heel anders te zijn dan snowboarden..dus that won't help me..

Jullie horen t van me;)

Adios amigos!

Wendy

  • 17 Maart 2010 - 21:11

    Tiny K.:

    Halli hallo,
    Ik heb weer met veel belangstelling je heeeeele verhaal gelezen en ik maak me niet druk om een pikje hier of daar, wat je misschien oploopt, maar Wendy, doe je wel een mondkapje voor als je daar door dat zand gaat racen, want ik kan me wel iets leukers voorstellen, dan met je mond vol zand te stikken, hahaha.
    Groetjes, Tiny

  • 18 Maart 2010 - 23:05

    Pap En Mam:

    So so Wendy wat weer een verhaal, niet te geloven wat je allemaal tegen komt,
    Veel succes met actie-taxi
    en goede reis,naar de volgende plek in Peru.

    Groetjes P.en M.

  • 19 Maart 2010 - 14:42

    Dennis:

    Whaha Barney is de bom :D I guess that breakfast was legen ... wait for it ...

  • 20 Maart 2010 - 14:37

    Tiny En Ton:

    Ha nichie
    Zo te lezen gaat 't wel 'n beetje met je daar in Peru!! Kun je wel zeggen he!?
    Zing je ook nog wel eens: "Weej sjoeën oos Limburg ès". Zooo rustig hier... vooral nu jij effe weg bent, hahaha.
    We hebben trouwens hier ook al een beetje lente hoor, lekker puhhhh.....
    Geniet ze!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Lima

Wendy

Actief sinds 30 Jan. 2010
Verslag gelezen: 113
Totaal aantal bezoekers 15232

Voorgaande reizen:

26 September 2014 - 25 Oktober 2014

Oh oh Colombia..

07 September 2013 - 28 September 2013

Thailand

25 Augustus 2012 - 15 September 2012

Indonesie

02 September 2011 - 23 September 2011

Guatemala & Belize

20 Februari 2010 - 05 April 2010

Le Sud d'America: Beware!! haha

03 September 2006 - 04 Maart 2007

Nepal & India, omdat het kan..!

Landen bezocht: