Zon, zee en panfluit-metal!! - Reisverslag uit Puerto López, Ecuador van Wendy Verheijen - WaarBenJij.nu Zon, zee en panfluit-metal!! - Reisverslag uit Puerto López, Ecuador van Wendy Verheijen - WaarBenJij.nu

Zon, zee en panfluit-metal!!

Door: Wendy

Blijf op de hoogte en volg Wendy

11 Maart 2010 | Ecuador, Puerto López

Zooo.. da sind wir wieder..
Ik ben nogal wat dagen off radar geweest omdat ik al 3 dagen met mn luie reet in de zee lig nix te doen ;) Ook wel eens relax, maar daarover later meer. Eerst nog ff Cuenca, daar was ik gebleven.. Cuenca was dus (tot zover ik toen wist) chill-city numero uno, en dat werd nog eens bevestigd toen ik ineens een soort van Zuid-Amerikaanse aftakking van Groezrock binnen liep :) Echt lache, was een ¨Music meets art¨-festival met alleen maar live rockbandjes!! Just what I needed na 2 weken alleen maar salsa en merengue en zumba-kunsten showen (Vitae-sport kan trots op me zijn haha). Bandjes waren verbazingwekkend goed (of mijn verwachtingen zijn gewoon al wat lager ingesteld..could be as well), soort van stoner-foo fighters-QUTSA-achtig, maar dan wel allemaal in t spaans gezonge, en als hoofdact echt DIKKE metal!! Inclusief een mega moshpit vooraan het podium, maar dan uiteraard wel MET panfluit, haha tsja.. het blijft Ecuador.. Maar Machinehead + panfluit klonk stiekem toch nog wel goed :)
En toen was het tijd voor een laatste relaxte week aan de kust, dat was het enige gebied wat ik nog niet had gehad (wel handig een land met tropen, jungle, gletsjers, steppe en woestijn in een;)) Stel je voor, je stapt met 15 graden in de wolken op 4000mtr hoogte op n berg met je fleecevest in een gammele openbare bus.. en 6 uur later drijf je diezelfde bus uit en je staat midden op een vlak strand zo wit als de helft van een wikkel van een Bounty, een zee zo blauw als de andere helft van de wikkel, palmbomen zoveel als een Sligro-vooraad Bounty´s, ZEKERRRR 35 graden, je bent al verbrand voordat je het woord sunblock kunt spellen, (ik zit hemelsbreed nog geen 50km van de evenaar) en overal zijn van die bamboe-hutjes aan de rand van het strand met cocktails, broodjes en harde (live) salsa muziek tegen elkaar op aan t spelen... op zo´n moment denk je toch ¨Dju wat heb ik het toch zwaar...waarom doe ik dit ook alweer??¨ haha, nou dat gevoel had ik dus maandag ;)
Nu zijn we 3 dagen verder, wat betekent 12 liter water, 3 flessen sunblock, 2 flessn aftersun, en gemiddeld 3 nachtelijke koude douches (probeer maar eens te slapen als 90% van je lijf verbrand is hihi) Maaarrr dat mag de pret niet drukken... ik was eerst nogal lacherig over het feit dat ze hier sunblock factor 70 en 100 hadden..maar ik denk dat na 1 dag de locals mij toch nog net wat harder uitlachten, want je hebt het echt nodig haha! Maargoed.. nogmaals dat mag de pret niet drukken.. Ik ben iig een dag naar Isla de la Plata geweest, wat ook wel de kleine Galapagos wordt genoemd, want er leven bijna alle hippe Galapagos-beesten. Dat was wel sjiek man, 2 uur op een hotsende-klotsende boot naar dat eiland, daar 3 uur door echt ongerepte natuur rondbajeren, er is NIX daar, geweldig! haha ofjah, er zijn 109374 soorten vogels, en de bekende ¨blue-footed boobie¨ volgens mij heet dat de ´Blauwvoet Jan-van-Gent´ in het nederlands, nou daar hadden ze ook de rode versie van en wilde zeeleeuwen en zee en land schildpadden en eigenlijk ook dolfijnen, alleen lieten die zich helaas niet zien...:( Op de terugweg heb ik nog een tijdje gesnorkeld in/bij/door het koraal en nog allerhande vissen gezien, die die kerel niet anders kon omschrijven als vegetarische piranha, dus maak dr maar wat van, ik weet ook niet wat t was:)
Daags drna zijn we met zn 4en naar Los Frailes beach gemountainbiked, Los Frailes is het mooiste strand van Ecuador, omdat het tussen 2 rotspartijen ligt, daardoor nog blauwere zee en wittere stranden heeft en vooral HEEEEEEEEEEL hoge golven!! Damn! en die zijn sterk! je staat in de zee, en je hoort een oorverdovend geluid en in a split second lig je weer op t strand! Super sterke golven, maar ook weer super sterke onderstroom, dus die kleine 50 kilo van mij lagen ook weer zo 6 meter verderop in de zee :) haha, ik heb me vermaakt als een kind van 2, en heb dan ook net zoveel blauwe plekken als een kind van 2.. aangezien je nogal hard tegen de bodem wordt gesmeten :)

Dus ja.. stiekem nog wel actief geweest de afgelopen dagen. Vandaag was het echt een dag in de schaduw nix doen, ook fijn..
Morgen weer naar Quito (pff 10 uur in een chicken-bus..) en dan zit voor de andere 2 de vakantie erop, en begin ik aan mn Wendy-on-her-own avontuur in Peru :):):)

Fijn weekend allemaal, en tot next time vanuit Lima!

Wen

  • 12 Maart 2010 - 10:16

    Hilde:

    Wohooo ik word helemaal enthousiast van je verhalen! Echt super gaaf wat jij daar allemaal mee maakt! Ben benieuwd naar de foto's van jou met sunblock factor 100 op, een helemaal witte Wendy stel ik me voor en dan daarna toch nog zo rood als een kreeft zijn ;)
    Nou geniet er van in Peru, hopelijk is de modder daar een beetje weg, anders hebben we straks ook nog foto's van een bruin-zwarte Wendy!

  • 12 Maart 2010 - 11:29

    Lieselotte:

    heej roodgebakken wendy,

    wat klinkt dat lekker en relaxt allemaal. erg leuk en die zon gaat wel heel snel want sunblok is niet zo'n heel lang woord. hihi

    heb je al een beetje uitgestippeld hoe je in peru gaat reizen? ik ben heel benieuwd.

    hier is alles goed, op het werk erg druk dus daar mis je niks aan! het enige wat je mist is kleine youri! dus peru moet wel heel geweldig zijn wil het daar tegenop kunnen, hihiii!

    geniet ervan he!

    xxxx lieselotte

  • 12 Maart 2010 - 11:59

    Roberto:

    Hey Wendy!

    Sounds nice!:) Even kort nog de groeten van afgelopen zondag terug, indirect vanuit het welbekende "hok" in Ell.

    xR

  • 14 Maart 2010 - 10:21

    Pap En Mam:

    Ha,bruingebakken Wendy.

    Je hebt weer een prachtig verhaal geschreven.
    We zijn stiekem jaloers op jou,want hier is het nog zo koud.
    Wij wachten op je verhalen vanuit Peru!
    Fijne trektocht door Peru!!!

    Geniet ervan!

    Doei Doei xxx

  • 14 Maart 2010 - 11:54

    Annemarie St.:

    Hee wendy!
    Wauw wat een verhalen weer! Klinkt helemaal super... Heel veel plezier in Peru ik wacht vol spanning op het volgend reisverslag.

  • 14 Maart 2010 - 12:07

    Ron Stals:

    Hey Wendy!
    Wat super gaaf die reis van je. Ik hoorde van Frank dat je door Equador en Peru aant reizen bent. Erg herkenbaar die verslagen van jou, 2 jaar geleden ben ik zelf door Equador en Peru gereisd. Echt zo gaaf. Ik vond Peru helemaal geweldig. Heel veel reisplezier nog en ik blijf je avonturen volgens.
    Greetz, Ron

  • 14 Maart 2010 - 17:42

    Tiny K.:

    Hoi Wendy,
    super gaaf, die verhalen van jou, en heel leuk geschreven . Ik moet lachen om het feit dat je op jouw leeftijd blauwe plekken oploopt met spelen in zee, maar ongeveer hetzelfde overkwam ons aan het poei poei strand in Venezuela. Geniet nog van je verdere trip-alleen, en ik verheug me op het volgende bericht
    Groetjes, ook van Theu,
    Tiny.

  • 15 Maart 2010 - 14:13

    Hannes:

    Wendy I can't wait to see you helemaal rood verbrand op de billetjes haha mooiverhaaltje trouwens

  • 16 Maart 2010 - 15:11

    Elke:

    Ha Wendy!

    Gaaf om je verslagen te lezen en ook de mooie foto's te zien! Tante Truus had me je website getipt.
    Klinkt allemaal goed daar zo! En nou moet Peru nog komen!!! Veel plezier daar en we lezen het volgende bericht wel weer.

    groeten
    Elke

  • 16 Maart 2010 - 19:42

    Roel E. Wapper:

    Hey Wendy! Kun je geen casettebéndje met panfluitcore voor me meenemen? Klinkt goed!

    Veel plezier met avonturieren!

    Wees gegroet,
    Roel+Mariska

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Puerto López

Wendy

Actief sinds 30 Jan. 2010
Verslag gelezen: 146
Totaal aantal bezoekers 15238

Voorgaande reizen:

26 September 2014 - 25 Oktober 2014

Oh oh Colombia..

07 September 2013 - 28 September 2013

Thailand

25 Augustus 2012 - 15 September 2012

Indonesie

02 September 2011 - 23 September 2011

Guatemala & Belize

20 Februari 2010 - 05 April 2010

Le Sud d'America: Beware!! haha

03 September 2006 - 04 Maart 2007

Nepal & India, omdat het kan..!

Landen bezocht: