Gghhhh.. The eagle has landed...Gggghhg ;) - Reisverslag uit Cuenca, Ecuador van Wendy Verheijen - WaarBenJij.nu Gghhhh.. The eagle has landed...Gggghhg ;) - Reisverslag uit Cuenca, Ecuador van Wendy Verheijen - WaarBenJij.nu

Gghhhh.. The eagle has landed...Gggghhg ;)

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Wendy

05 Maart 2010 | Ecuador, Cuenca

Zoooo.. daar zijn we weer! Which means dat ik dus uiteindelijk toch weer ben geland, haha! Ik kan nu vertellen hoe vet het paragliden was, maar het viel eigenlijk wel mee.. Het was zeker wel leuk, maar feitelijk is het alleen maar als een dulle van een berg afrennen, vanzelf opstijgen en dan 20-30 minuten zitten/hangen en rondkijken..en aangezien we al 30 mins op de berg hadden staan wachten tot er genoeg wind was, had ik dat uitzicht eigenlijk al gezien :) Maargoed, het is toch weer iets wat ik van mijn to-do-lijstje kan afschrappen (ik had me waarschijnlijk ingesteld op wat meer adventure..) Dat wachten op de wind was wel grappig, we moesten eerst in t kantoorjte al op een weegschaal geen staan zodat ze iig konden berekeken hoeveel wind ze nodig hadden in relatie tot de kilo´s. Staan we daar op die berg de windsnelheid te meten, zegt die kerel:¨nou, het moet minimaal tussen de 25 en 30 km/h zijn voordat we met twee volwassenen de lucht in kunnen, maar jij weegt ongeveer net zoveel als mn dochter van 12, en met haar vlieg ik ook al bij 18 km/h, so let´s go!¨ Uuhh... is dat wel veilig???! Maar idd, afgezien van een landing vol met mn gezicht tussen de aardappels ging het goed;) (en ja, onze fotografe heeft foto´s gemaakt van deze charmante landing;))

Verder hebben we 3 dagen feestgevierd, Danilo (reisgenootje) was zondag jarig, en wij hadden bedacht dat ze in ´andere landen´ ook altijd 7 dagen een huwelijk vieren enzo (wat in ecuador helemaal niet zo is hoor..), dus gingen wij voor 3 dagen verjaardag; dag 1 hadden we mariachi´s (goed gespeld Estafany? laat Franco het anders een paar keer uitspreken:)) geregeld die tijdens het diner kwamen zingen en spelen. Dag 2 hadden we zin in een BBQ en toevallig had David, onze locale gids, nog wat vriendjes in Banos wonen, dus hebben we de tuin van een bar/disco ´afgehuurd´(vriendendienstje..haha), incl BBQ en kampvuur en kwam een van die vriendjes die toevallig bijna chefkok was echt een OVERHEERLIJKE ecuadoriaanse bbq regelen, denk aan mais, vis, advocado, nacho´s, guacemole, veel fruit, veel cocktails, etc..! Dag 3 hebben we het geheel in stijl afgesloten met taart.. alleen hebben ze hier alleen torte de tres leches, wat zoveel is al taart/cake gedrenkt in 3 soorten melk, en dit een dag laten intrekken. Dit was toch niet echt ons idee van slagroomtaart..:S

Verder heb ik de Devil´s nose nog bezocht, dat is feitelijk niet meer dan een berg die, met veel fantasie, ene beetje lijkt op een duivel. Maar de rit erheen is wel gaaf. Het is de verste oostelijke uithoek van het andesgebergte, en je kunt er onmogelijk met de auto komen, alleen met de trein/tram. En dat was echt zo´n disney world trammetje! Omdat je ruim 500 mtr het dal in gaat en een tram niet steil naar onder kan, liep het spoor zig zaggend en ging je dus om en om vooruit en achteruit, en werd er steeds handmatig een wissel omgezet om weer een stuk verder te komen. Dat was opzich nog wel grappig, daarbij een soort van ´jurasic park-omgeving zonder dinosaurussen´ opgeteld, was het toch wel een leuk ritje:) en het was de laatste rit die het trammetje maakte voordat er een grootscheepse renovatie van het spoor zou komen, toch weer even mooi meegepikt! ;) (het heet trouwens vooral Duivelsneus omdat er bij de aanleg van de rails zoveel mensen zijn verongelukt, wat ¨het werk van de duivel is¨..)

Op weg naar Cuenca nog ff de hoogste vulkaan van Ecuador meegepikt, en tevens het ´hoogste punt van de aarde, gemeten vanaf het middelpunt van de aarde¨ voor de nutteloze-feiten-nitwits onder ons (staat dat al in een van je boekjes Dennis?:)) en dus mijn vorige week gezette record meteen weer verbeterd: 5001 mtr (ik ben nog een paar stappen verder gegaan om ook ECHT over de 5000mtr te komen haha!)

Over de Ingapirca (Ecuador´s enige, en grootste (goh..) incaruine´s) weiger ik wat te vertellen (maar ik heb zo´n idee dat ik dat toch ga doen..), want dat was echt een zware tegenvaller.. de eerste van de trip:
1. Ze beginnen met vertellen dat 90% van wat je ziet gereconstrueerd en nep is...?!?
2. Het ligt MIDDEN in een dorp, je wandelt de bakker uit en je staat op een ruine :S?!?!
3. Het grootste gedeelte van de echte oude stad ligt nog bedolven onder de berg, maar ´die graven we niet op, dat heeft geen prioriteit´... nee ze bouwen liever wat na?
4. De engels sprekende gids die, al volledig tegen mijn zin in, meeliep kende alleen zijn eigen verhaaltje in het engels, en bij elke vraag zei hij: "yes yes, real inca!"

En nu Cuenca... nr 3 grootste stad van Ecuador, en echt RELAXED!! het is een heel oude stad met super mooie gebouwen, maar vooral veel relaxte, alternatieve mensen (denk aan veel dreads, overal kleedjes met zelfgemaakte sieraden, jongleren op de hoek van de straat, goedkoop en lekker eten in mini restaurantjes op kussens, veel barretjes met live muziek..) ergo.. gisteravond was leuk aankomen en the nightlife is hier iig goedgekeurd ;) (de lichte kater vanochtend was wat minder, maar dat schrijf ik af op slechte nachtrust en een hard bed haha)

Nu nog tot zondag (denk ik, heb al weken geen benul meer van dag-datum-tijd :)) hier rondbanjeren en nog wat leuke plekken bezoeken/bekijken, und denn wieder durch jah! :D

Ik heb mn tripje in Peru ook al in grote lijnen uitgestippeld, en ik weet dat ik nog in Ecuador zit, maar ik heb nu al zooooveel zin om straks daar 3 weken in mn eentje rond te banjeren!! :D:D:D (groepje van 5 van nu is ook wel leuk..en er gaan er zondag al 2 weg, maar ik ben nu echt wel toe aan mn eigen ding doen en zelf rondtrekken, zonder ´programma´, das toch ECHT meer mijn ding merk ik nu.. Maargoed, weten we dat ook weer:) (jaja ik blijf de positiefheid zelve haha)

Succes met lezen allemaal haha!

Wen.

Ps: Estefany, mijn Spaans afgelopen zomer bij jou inne tuin was volgens mij beter dan nu haha, maar ik kan me prima verstaanbaar maken en ze snappen wat ik bedoel ;) "rekening aub", of "heeft u de rekening aub" ze snappen het allebei ;) Maar ze praten MUY rapido hier!!

  • 06 Maart 2010 - 09:23

    Lieselotte:

    heej wendy,

    wat een leuk en gaaf verhaal weer! vind het leuk je verhalen te lezen en zo een beetje op de hoogte te blijven. geniet er nog lekker van de komende MAAND!

    xxx lieselotte

  • 06 Maart 2010 - 10:16

    Mayke:

    Dju, wat een verhalen!! Zie het al helemaal voor me hoe jij je daar enorm aan het vermaken bent!! Erg leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt.
    De kleine houdt zich nog rustig, vindt het denk ik nog te koud om zich te komen voorstellen (yep, na een weekje heerlijke zonneschijn lag er vanochtend warempel weer een klein laagje sneeuw, aaaarrrrrrggghhhhhh.....).
    Heel veel plezier nog de komende weken en geniet met volle teugen (van welke cocktail dan ook!!!)

    Liefs Mayke

  • 06 Maart 2010 - 21:10

    Pap En Mam :

    Zo zo prachtige foto,s wendy .
    Stuur opa maar een paar dagen naar nederweert, heb nog een paar bomen liggen om brandhout van te hakken.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Cuenca

Wendy

Actief sinds 30 Jan. 2010
Verslag gelezen: 132
Totaal aantal bezoekers 15243

Voorgaande reizen:

26 September 2014 - 25 Oktober 2014

Oh oh Colombia..

07 September 2013 - 28 September 2013

Thailand

25 Augustus 2012 - 15 September 2012

Indonesie

02 September 2011 - 23 September 2011

Guatemala & Belize

20 Februari 2010 - 05 April 2010

Le Sud d'America: Beware!! haha

03 September 2006 - 04 Maart 2007

Nepal & India, omdat het kan..!

Landen bezocht: