Hoeveel adrenaline kan een mens eigenlijk aan?? :) - Reisverslag uit Baños, Ecuador van Wendy Verheijen - WaarBenJij.nu Hoeveel adrenaline kan een mens eigenlijk aan?? :) - Reisverslag uit Baños, Ecuador van Wendy Verheijen - WaarBenJij.nu

Hoeveel adrenaline kan een mens eigenlijk aan?? :)

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Wendy

01 Maart 2010 | Ecuador, Baños

Hola (MET ´h´ dit keer Ien;))

Waar was ik gebleven?? Otavalo, de cultuurcity, en cultureel was het zeker! Op sommige plekken ging je echt 50 jaar terug in Ecuadoriaanse geschiedenis.. Overal mensen in typische klederdracht met kleurrijke poncho´s en kindjes op hun rug gebonden, markten VOL met (live geslacht) vlees, vis, fruit, groenten, kruiden, overal waar je maar kon kijken! En ik durf te wedden dat je nog kon betalen met 2 kippen en een geit ;) Ik zal proberen wat foto´s erbij te doen. Om dan maar helemaal de toerist uit te hangen ben ik ook maar even enkele mini-dorpjes buitn Otavalo ingegaan. En in ecuador is alles per dorp geregeld, een dorp maakt kleren, een ander dorp hoedjes, een ander dorp slacht alle kippen en cavia´s (nee die heb ik nog niet geproefd..ziet er best zielig uit zo´n Eek de cavia aan en pin gespiesd) een ander dorp perst de verse jus, kortom, voor je wekelijkse vrijdagavond Super de Boer boodschappen moet je zo´n 30 dorpen af hier, haha ;) Goed ik ben uieindelijk naar het weversdorp gegaan waar ze dag in, dag uit hangmatten en poncho´s maken, de hoedemakers (goh, wat zouden zij de hele dag doen?) en een dorp waar ze alle muziekinstrumenten maken, zoals panfluiten en trommels e.d. Het was iig cultureel verantwoordt:) maar de dagen erna waren echt ZOOO gaaf..

Op weg van Otavalo-Quito-Baños zijn we ´even´ gestopt om de Cotapaxi vulkaan, één van de hoogst vulkanen hier in Ecuador, te beklimmen. HOE GAAF! We waren echt al om 8.00 daar ofzo, en hadden echt de meest heldere dag allertijden, je kon de hel vulkaan zien en kilometers ver kijken.. zlfs de chauffeur van de bus zei; whaa dit is vet, ik ga mee!! vervolgens zijn we echt SUPER langzaam ´al acclimatiserende´, voorkomen van hoogteziekt, naar 4800mtr geklommen, waar zo´n base camp hutje stond. En hoe ellendig ik me op 3000 mtr voelde, zo goed voelde ik me nu!! Ik werd met de stap hyperder (komt ook door de ijle lucht hoor, daar ga je raar van doen;)) en ben uiteindelijk huppelend het laaste stuk omhoog gegaan ;) Maargoed... 4800mtr is ook maar 4800mtr.. en ik was zo hyper als 3 blikken monster-energydrink bij elkaar, dus ik wilde door!! Uiteindelijk ben ik tot 4910 mtr gekomen, en daar lag de eerste gletsjer en was de eeuwige sneeuwgrens! Hoe gaaf om met je voeten in een gletsjer te staan, terwijl je gezicht er bijna levend vanafbrand omdat je te dicht bij d zon bent! haha.. oeh en een klein, nutteloos, maar wel vet detail: dat is zo´n 50 mtr hoger dan de Mont Blanc ;) hoef ik die ook al niet meer te beklimmen. Goed, en toen huppelend met een dikke stoot nergie en adrenaline weer naar onder.. en dat allemaal voor 13.30 ´s middags haha.. kijk wat je kunt doen ipv uitslapen;)

In Baños hebben we wat rust..althans dat is de bedoeling.. 3 nachten op één plek in een super relaxed, subtropisch (ik zeg 30-35 graden en zweten maar!) dorpje. En oke.. ik heb gister dan ook maar uitgeslapen (wat ook meer kwam door de t goedkope en goede cocktails hier eergisteren;)) Maar na een ochtend rondbanjeren en foto´s maken begint het weer te kriebelen, dus ben ik gistermidag maar gaan raften ;) dat was ook ruig! Rapids van graad 3 tot 4 (als iemand dat wat zegt?? 5 is igg het hoogste) en peddelen en vliegen maar in je bootje ;)

En nu ga ik ff checken hoeveel adrenaline ik an kan, want vanmiddag ga ik paragliden, zo´n duo-sprong... nu ik toch hier ben;) en geloof me, het uitzicht op een vallei-dorp tussen 3 vulkanen is nét iets mooier dan boven Texel uit je vliegtuigje te springen of rond te zweven. Ben alleen benieuwd of we niet opstijgen.. een mini ecuadoriaan van 1.40mtr en een mini wendy van krap 50 kg.. Maybe toch maar mijn bergschoenen aantrekken..scheelt weer 4 kilo :)

Nou dat was het weer (en ik heb nog wl een dag overgeslagen) bedankt voor de berichtjes, super leuk om te lezen elke keer als ik wer eens internet heb;) Als jullie niets meer van me horen ben ik opgestegen en niet meer geland... haha

Hasta luego!

x, Wendy







  • 01 Maart 2010 - 17:22

    Wendy Verheijen:

    Ohw trouwens (waarom vergeet ik altijd wat ik wilde zeggen??) de dikke aardbeving in Chili en het tsunami-alarm voor Peru en Ecuador valt mee hoor. Afgezien van wat hoge golven aan de kust, merk ik er nix van. Ik kom ook pas volgende week aan de kust, en hoop alleen dat in Peru niet TE veel van de kust wordt weggevaagd, want ik wil ook nog wat kunnen zien daaro over 2 weken ;) Dus no worries, I´m fine, en ik zit niet in een Tsunami!

  • 01 Maart 2010 - 17:38

    Loek:

    Ha leef,

    Wederom mooie foto's!
    Veul plezeer en zweef ze strakkes!

    Kus

  • 01 Maart 2010 - 18:19

    Tiny K.:

    Goh Wendy, dat lijkt me nou helemaal super, paragliden. Ik ben hardstikke benieuwd hoe je dit zult ervaren.Ik kijk uit naar je volgende spannende verhaal.
    groetjes, Tiny

  • 01 Maart 2010 - 20:36

    Pap En Mam:

    Ben blij dat wij Super de Boer zo dicht bij hebben.
    Je hebt weer mooie foto's.
    Het is fantastisch wat jullie allemaal ondernemen.Net iets voor jou!!!

  • 01 Maart 2010 - 21:19

    Rox:

    Klinkt allemaal top en onwijs stoer!! Ik wil ook wel...

  • 02 Maart 2010 - 14:49

    Marcelle:

    Ha meiske,
    Waat ein sjoon verhoale en waas doe toch allemoal mitmaaks. Te gek! Ich zeen dich al stuitere bie de vulkaan. De djungel mit alles waat der lèft en kruuptj!Inne looch of oppe groondj, doe maakst ter get van. Geneet van alles en ich wins dich ein kleurrieke verdere reis.

  • 02 Maart 2010 - 20:03

    Estefany En Frank:

    hey wendie,
    zag bij het vorige bericht dat et idd niet zo makkelijk gaat om een bericht te verzenden. dacht dus dat mijn vorige verhaal (bij verslag 2) wel was blijven plakken. maar hellaas dus :( ..
    maar vet man wat je allemaal aan het doen bent.
    hoe gaat het met de spaanse taal?? lukt het je aardig of spreken ze daar ook engels??
    zweef ze .. en neit terug waaien naar het koude nederland.

    tot snel
    veel liefs Stef en franco

  • 02 Maart 2010 - 20:16

    Frank Stals:

    He Wendy,

    Gaaf om te lezen. Ben in 2008 6 weken in Ecuador en Peru geweest!! Banos is gaaf stadje! Termaalbaden zijn relaxt en verschillende watervallen bezoeken is ook mega! Wil je lekker eten in Banos...Frans restaurant Marianna!!

    Ik hou je verhalen bij en als je zin hebt in tips....let me know!!

    Adios!

  • 03 Maart 2010 - 16:55

    Dennis:

    vette shit zeg! Paragliden daar zal inderdaad een toffer uitzicht opleveren als mijn attempt in Tsjechie haha

    Verder typisch Wendy-Danoontje-Golden-Power!!

    Toch jammer dat ik niet een paar dagen met je mee was gegaan :)

  • 16 Maart 2010 - 04:26

    Janneke Kuijpers:

    Hey avonturier!
    Ben in d enachtdienst even je verhalen aan het bijlezen, klinkt gaaf hoor wat je daar allemaal beleeft!!
    Geniet ervan, maar dat doe je dubbel en dwars zo te lezen!! xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Baños

Wendy

Actief sinds 30 Jan. 2010
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 15245

Voorgaande reizen:

26 September 2014 - 25 Oktober 2014

Oh oh Colombia..

07 September 2013 - 28 September 2013

Thailand

25 Augustus 2012 - 15 September 2012

Indonesie

02 September 2011 - 23 September 2011

Guatemala & Belize

20 Februari 2010 - 05 April 2010

Le Sud d'America: Beware!! haha

03 September 2006 - 04 Maart 2007

Nepal & India, omdat het kan..!

Landen bezocht: