Back from the jungle - Reisverslag uit Otavalo, Ecuador van Wendy Verheijen - WaarBenJij.nu Back from the jungle - Reisverslag uit Otavalo, Ecuador van Wendy Verheijen - WaarBenJij.nu

Back from the jungle

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Wendy

24 Februari 2010 | Ecuador, Otavalo

WOOOOOOOOOOOOOHOOOOOOOOOO dat was vet!! :) (nee ik was niet Brohym van Pennywise aan het zingen)

Het vorige verhaal klinkt een beetje matig en suf nu ik de afgelopen dagen bekijk..De jungle was gaaf! Het was een echte jungle, dus inclusief 80% vochtigheid, 35 graden, zweten als een pony, lianen, bamboe en ruige junglehutjes om te slapen. Dat waren echt op palengebouwde hutten met een rietendak en wat bamboe en muskietennetten als muren...het werd s nachts niet kouder dan 20 graden, dus muren waren niet nodig. Ik heb daarbij nog nooit zoveel insecten op 1 vierkante meter gezien!! 10373 kakkerlakken, mieren, muggen, sprinkhanen etc. en elke keer als je denkt; Dju dit was de grootste die ik ooit heb gezien, zie je NOG een grotere :) super cool, en het zijn echt schone beestjes, ik bedoel; ze zaten bijna allemaal bij me in de douche!! haha.

Verder hebben we ons 3 dagen verplaatst in een kano of uitwaaiend achterop een pickup truck. We zijn ´s nachts met de kano ut water op gegaan voor een tochtje, we zijn naar een lokale stam gegaan, waar we konden zien hoe die de dag door komen, en bietje potten bakken, blaaspijpen cq pijtjes maken van piranha onderkaakjes (dat maken ging wel, maar dat blazen was verrekte lastig..mjah we richtten ook op een papegaai, en die wilde ik niet raken:), goud zoeken in de rivier (en ik heb zowaar 3 splinters gevonden!!!!) en naar een wildlife rescua centre geweest na 1,5 kano tocht. Maar het vetste was toch wel de terugtocht daarvan, wij waren de kano beu, en omdat we vrij jong en actief waren mochten we de JUNGLE tour terug pakken...whaaaahaaaahhaaaa hoe gaaf, dat was echt een jungle tocht zoals een jungle tocht hoort te zijn; inlcusief local kerel voorop met een DIK kapmes die (iig goed deed alsof hij)de weg wist, dikke begroeiing, flinke klim, waarbij we echt lianen moesten zoeken om enigzinds houvast te hebben om de jungleberg met naar beneden stromende klei en modder op te komen, en vervolgens 10 meter later weer een stuk naar onder te glijen (maak dat dan recht!!! :)) 103847 beesten gezien, maar ook echt wilde aapjes, super gifitge slangen en van die kei felle giftige kikkers, en die local pakte die allemaal vast; If this one bites you, you have about 6 hours to live..) aiii SLIK.... haha. En het grappige is dat de hele 4 uur durende tour op RUBBEREN REGENLAARZEN was!! dat moest wel omdat de modder vaak tot aan je knieen kwam, en mn bergschoenen dan niet meer hielpen..:S
Onderweg nog gestopt in een local dorpje, waar we zowaar werden aangevallen door een troep aapjes, super vette foto´s gemaakt van 2 vechtende aapjes in mijn nek; wie mag als eerste mijn bril van mn hoofd rukken??? ze pakten echt alles!
En toen we daarvan ve4rlost waren, kwam dr een kerel aan met een boa constrictor van un meter of 2...hoppaa dan ook nog maar een rondje huppelen met die in mn nek..nu we dr toch zijn :)

na nog een avond chillen in de lodge met verbazingwekkend lekker ecuadoriaans bier, zijn we vandaag weer de bewoonde wereld ingekomen. otavalo, het meest traditionele stadje van ecuador waar ook echt nog iedereen in klederdracht loopt enzo, maar more about that next time! ik heb nu al een heel verhaal en ben nog zeker 75% vergeten te vertellen ;)

DANKJE voor de berichtjes!! ookal kostte het wat moeite hoorde ik... super leuk!

en tot over een paar dagen weer!

x Wen

  • 24 Februari 2010 - 23:49

    Wendy Verheijen:

    trouwens.. de weersverwachting die deze site erbij zet klopt echt niet: try 25 graden en dikke zon!;)

  • 25 Februari 2010 - 10:16

    Hilde:

    Whooooo klinkt echt super gaaf hoor!
    Ik ben benieuwd naar je apenfoto's!
    Geniet er van, gewoon omdat het kan!

  • 25 Februari 2010 - 18:10

    John&cisca:


    wendy

    wat maak jij weer spannende avonturen mee.
    mooi dat wij dat hier veilig en rustig kunnen lezen en foto's bekijken.
    we zijn benieuwd naar de volgende belevenissen.

  • 25 Februari 2010 - 20:42

    Lieselotte:

    heej wendy,

    wat een verhaal, echt super gaaf te lezen! echt iets voor jou die tocht door de jungle. ik ben ook benieuwd naar de foto's! is het reisgezelschap leuk?
    ben benieuwd naar je volgende verhalen! geniet heel veel he!!!!

    liefs x lieselotte

  • 25 Februari 2010 - 20:43

    Pap En Mam:

    Nou nou Wendy wat een verhaal,dat is net iets voor jou zo door de jungle.
    Het is toch wat dat die beestjes bij jou willen zijn. ha ha.Wel fijn om te horen dat je het zo naar je zin hebt daar!
    Nog heel veel plezier,en tot het volgende reisverslag!

    Doei Doei!!!


  • 25 Februari 2010 - 20:46

    Janneke Kuijpers:

    Hey jungle-girl!
    Vet om je verhalen te lezen. Ik hou het bij hoor.
    Geniet ervan...xx

  • 26 Februari 2010 - 17:35

    Loek:

    Damn, lekker weertje, mooie jungle-tocht, wat wil je nog meer?!

    Kus

  • 27 Februari 2010 - 12:11

    Hanz:

    Hey! Sjiek manne... gaaf verhaal. Ik denk dat ik je foto's al niet meer hoef te zien maar zelf ff kom kijken! :)

    Gegroet vanuit Eindhoven

  • 28 Februari 2010 - 19:35

    Tiny En Ton:

    Ha nichie.
    Het zijn weer de echte Wendy-verhalen!! We zien je bij het lezen ervan zó voor ons. Saaie verhalen verwachten we ook niet van jou natuurlijk!
    Dus geniet en wij genieten mee.
    groetjes

  • 28 Februari 2010 - 20:38

    Sanne De Werdt:

    Hey!

    Super gaaf hoor, alleen beetje jammer van die slangen ;)

    Veel plezier nog!

  • 01 Maart 2010 - 18:09

    Tiny K.:

    Wendy, ik ben al een ontelbaar aantal keren jaloers op je geweest, ja echt!!!!!
    Ik had er zo bij willen zijn, inclusief de boa constrictor, alhoewel ik er ook al eens een om m'n nek geklemd heb gehad.
    Theu en ik wensen je nog een net zo'n spannend vervolg. doeeeeei
    Groetjes, Tiny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Otavalo

Wendy

Actief sinds 30 Jan. 2010
Verslag gelezen: 110
Totaal aantal bezoekers 15240

Voorgaande reizen:

26 September 2014 - 25 Oktober 2014

Oh oh Colombia..

07 September 2013 - 28 September 2013

Thailand

25 Augustus 2012 - 15 September 2012

Indonesie

02 September 2011 - 23 September 2011

Guatemala & Belize

20 Februari 2010 - 05 April 2010

Le Sud d'America: Beware!! haha

03 September 2006 - 04 Maart 2007

Nepal & India, omdat het kan..!

Landen bezocht: