Pffff... afzien hoor!! ;) - Reisverslag uit Papallacta, Ecuador van Wendy Verheijen - WaarBenJij.nu Pffff... afzien hoor!! ;) - Reisverslag uit Papallacta, Ecuador van Wendy Verheijen - WaarBenJij.nu

Pffff... afzien hoor!! ;)

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Wendy

22 Februari 2010 | Ecuador, Papallacta

Ola mes amigos! ;)

Nou.. daar istie dan, het eerste berichtje uit het verre Ecuador!
Damn de vliegreis was zwaar.. beide vluchten hadden vertraging en ik heb ongeveer 13 uur in een Ryan-air soortig vliegtuig gezeten (lees; opgekropt, zonder beenruimte en deep-vain-trombose wachtend in je benen..) Maargoed, ik ben uiteindelijk geland, en zodra ik uitstapte in een heerlijk naar-spaans-eten-ruikend Quito, waar het nog 24 graden was om 20.00 ´s avonds, was ik het grootste gedeelte van de vlucht alweer vergeten ;)
Maargoed, voor mijn gevoel was het half 3 `s nachts nederlandse tijd en had ik de afgelopen 24 uur ook niet meer dan 2 uur slaap gehad (je moet ook maar in de kroeg gaan hangen de avond voordat je weggaat..;)) Dus na de nodige `ik ben veilig aangekomen` telefoontjes was het tijd om mn jetlag weg te slapen.. ik bedoel het is nou niet zo dat het een rustig programma is; om 8.00 stond de bus alweer klaar om door te gaan...

De trip ging meteen vanuit een met-smog-gevuld Quito (echt waar.. roken is overbodig.. ga maar eens een uur met je mond voor de uitlaat van een petroliumkachel hangen..dan weet je half hoe mijn longen zich voelen..Wel met een big smile want dat doe ik ook!! :D) door naar de hot water springs in Papallacta. Maargoed, het zou geen Wendy-trip zijn als dit allemaal vloeiend zou verlopen. Uiteraard start de taxi niet zodra ik erin stap --> aanduwen --> hij start, maar kan dus niet meer stoppen, ook niet voor de fietser die van rechts komt --> die ligt op de motorkap (maar staat weer op zie ik in de achteruit kijk spiegel) --> rijdt dwars door een wegafzetting (waarna we de trip vervolgen met een lang rood-wit lint op de voorruit ;)) en stopt niet 1 keer voor rood!! Want ja, stel je voor dat de auto weer afslaat!! hihi, maar verder was het best ruig!

Nu zit ik al sinds gistermiddag in een hot water resort hier.. en DAMN wat een resort... we slapen in rieten hutjes tussen de palmbomen, met voor de deur onze personal hot water natuurlijke termaal baden met bijna KOKEND water uit de (vulkaan)bergen... dat stroomt er continu in, en het hele water dampt en rookt als een echte vulkaan..Buiten is het maar 15 graden, aangezien ik nu op ong. 4000 mtr hoogte zit, maar het water is er ZEKER 30 (lees; je kunt er niet in 1 keer instappen, zo heet, en je hebt binnen 2 minuten net zoveel rimpels als wanneer je thuis 3 uur in bad ligt) Maargoed.. gister eerst 2 uur een dikke off-road wandeling gemaakt in de bergen, langs de vulkanische watervallen, om vervolgens met een cocktail in bikini in een TE warm bad buiten te gaan liggen, met uitzicht op de vulkanen ;) Vandaar ook de titel van dit verhaal; het is ECHT afzien ;) Ik zal wat foto´s proberen toe te voegen..

Straks gaan we weer verder, goodbye Andes-gebergte, welcome Amazone! 3 dagen de jungle in..en dan ook echt totaal middle of nowhere...zonder stroom o.i.d :D Daar wordt het weer actiever..beginnend met een nachtelijke hike door de jungle vannacht, want ja...`s nachts zie je de meeste slangen, vogelspinne en wazige beesten :)

Dus.. that´s it. ik ga nog ff chillen in n hot water spring en proberen mn jetlag-verkoudheid-hoogteziekte eruit te stomen..want dat merk je wel helaas.. Maargoed we dalen vandaag weer naar 400 mtr hoogte (en de bijbehorende 30 graden:)) dus dan komt dat goed.

Voor de mensen van t Catrien; Ik wordt achtervolgt door het RS virus!! Zelfs hier in ecuador hebben ze het, het kleine dochtertje van onze gids hier `was al enkele dagen flink verkouden, en dronk niet goed, en werd nu echt benauwd, dus die kreeg in het ziekenhuis een kapje met druppels erin dat vervolgens ging roken en toen ging het weer` haha... sounds familiar??? Ik heb maar geen bronchiolitis trial geopperd :)

Goed mensen, ik ga ff een paar dagen off-radar! Tot over enkele dagen!

x Wendy




  • 23 Februari 2010 - 14:29

    Ineke:

    Hola Wendy! (je spelt 't nl met een 'h' ervoor hihi)

    Ik had al een heel bericht getikt, maar volgens mij ging er iets mis, dus een tweede poging:

    Ja, ik wil ook een hot tub :-) Fantastisch! Het lijkt echt heel erg op Guatemala (of doet 't mij daar iig erg aan denken)..ook omgeven door 1000 vulkanen dus erg mooi om je foto's te zien :-) Jammer dat de vlucht niet helemaal vlekkeloos verliep, maar het belangrijkste is dat de reis toppie is...en neem aan dat 't daarmee wel 'snor' zit. Gare auto's (try one zonder voorruit, ook heel fijn), fantastisch uitzicht, foute latino's, tortilla's tot je erbij neervalt, en jengelende salsamuziek (hoewel, Bacilos is heel erg leuk!): héérlijk! Lief, geniet ervan, doe geen (too) crazy things, be safe, moor vooral: have fun! Tot snel...dan moeten we maar weer eens afspreken. Boek ik een reisje naar NL, of jij (en je lief) komen naar Parijs..city of love ;-)

    Besos/bisous et salutations,

    Ineke.

  • 23 Februari 2010 - 14:30

    Ineke:

    Oh ja: stuur ons wat van die zon op...en zo'n watervalletje is ook niet verkeerd :-) Supermooi! Liefs!

  • 23 Februari 2010 - 15:17

    Mayke:

    Hey Wen!

    Is me dat even een goed begin van je reis: damn, wat een mooie pics. Zou zo wel willen ruilen om in dat resort te kunnen zitten!!!
    Zo te lezen heb je het naar je zin, mijn buik doet zeer van het lachen als ik je real-life soap lees. Hopelijk kom je goed de jungle door en kunnen we snel weer iets van je lezen!!!
    Geniet er van.

    Liefs Mayke

  • 23 Februari 2010 - 20:59

    Lieselotte:

    heej wen,

    wat een verhalen en wat beschrijf je het leuk. Ik zit hier heel hardop te lachen en zie het al helemaal voor me. Ik vind je zo stoer en wat een leuke mooie foto's. ziet er relaxt uit in dat warme water.
    RS virus in ecuador, we zijn echt internationaal opgeleid he!
    geniet van je vakantie!

    xxxxxxxx lieselotte

  • 23 Februari 2010 - 22:38

    Loek:

    Hmmm, veurig bericht neet geplaats van mich zeen ich.

    Den bie deze unne nuuje!

    Det zuut d'r prima oet, en dea spa is auch neet verkeerdj..!

    Kus.

  • 23 Februari 2010 - 23:30

    Dennis:

    Mijn berichten worden al tot 3 keer toe niet doorgelaten.. Wat een flauwigheid!

    Leuke verhalen sister, zo te zien is het een prima warm badje. Geniet ervan!

    Knuffel,
    Dennis

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Papallacta

Wendy

Actief sinds 30 Jan. 2010
Verslag gelezen: 123
Totaal aantal bezoekers 15247

Voorgaande reizen:

26 September 2014 - 25 Oktober 2014

Oh oh Colombia..

07 September 2013 - 28 September 2013

Thailand

25 Augustus 2012 - 15 September 2012

Indonesie

02 September 2011 - 23 September 2011

Guatemala & Belize

20 Februari 2010 - 05 April 2010

Le Sud d'America: Beware!! haha

03 September 2006 - 04 Maart 2007

Nepal & India, omdat het kan..!

Landen bezocht: